Cookie beleid SVW '27

De website van SVW '27 is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Sponsors

Interview met hoofd- en shirtsponsor Jurgen v.d. Berg n.a.v. een nieuw sponsorcontract.

15 mei 2017 19:45


‘Het is gewoon fijn om iets goeds te kunnen bijdragen’

Zondag 9 april jl. was werkelijk een prachtige dag, maar in de bestuurskamer scheen de zon nóg harder. Jurgen van den Berg tekende namelijk bij als hoofd- en shirtsponsor! Ook de komende twee seizoenen kunnen de SVW’ers dus o.a. weer schitteren in hun DiBO-shirts.

Het is het vierde jaar dat Jurgen de club zo geweldig steunt. In 2014 startte hij al als hoofdsponsor, om vanaf het seizoen daarna ook nog eens shirtsponsor te worden. Sindsdien hebben alle shirts het bekende, rode DiBO-logo. En dat is behoorlijk bijzonder, dat iedereen binnen een club - ook nog eens van onze omvang - dezelfde shirtsponsor heeft.

DiBO?
Grappig genoeg heet het bedrijf van Jurgen helemaal geen DiBO, maar LMT (Ligthart Milieutechniek). Als ingenieur werktuigbouwkundige ontwerpt en maakt Jurgen, samen met zijn team, industriële veeg-, schrob- en hogedrukmachines voor o.a. Shell, FrieslandCampina en de gemeente Amsterdam. DiBO is één van zijn pompenleveranciers, waarvoor LMT het verkooprecht heeft in Nederland.

Een leverancier dus? “Tsja,” glimlacht Jurgen, “ik vond dit logo sprekender, en gewoon mooier staan op het groen van de shirts dan het logo van mijn eigen bedrijf. En ja, daarbij zal ‘LMT’ de meeste mensen net zo weinig zeggen als DiBO,” grinnikt hij er achteraan.

De sponsoring is voor Jurgen dus geen keuze uit commerciële overwegingen. “Onze installaties zijn behoorlijk specifiek, en worden bijvoorbeeld veel in de zware industrie gebruikt. Het zal ons dus niet snel een nieuwe klant opleveren. Hoewel dat trouwens theoretisch wel zou kunnen hoor, want we leveren ook kleinere apparatuur, bijvoorbeeld om kauwgom te verwijderen. En de schrobmachine waarmee je de schoonmaakploeg op maandag ziet rijden, hebben wij hier ook neergezet. Dus die apparaten zijn wel geschikt voor een bredere doelgroep". Jurgen swipet ondertussen wat indrukwekkende machinefoto’s voorbij op zijn telefoon. Dat hij van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt, dat hoor en zie je meteen.

“Maar goed”, lacht hij, “als reclame is zo’n hoofd- en shirtsponsoring dus geen handige investering. En dat is ook helemaal niet erg. Het is voor mij echt iets persoonlijks. Ik gun het de club heel erg en - eerlijk is eerlijk - het is gewoon fijn om iets goeds te kunnen bijdragen".

Groen groen groen
Een sponsor uit duizenden dus en zijn hartverwarmende betrokkenheid houdt niet op bij zijn portemonnee… Ook als vrijwilliger besteedt Jurgen heel wat uurtjes op en aan de club. Samen met Camiel en Marcel traint en coacht hij O8-3, het team van zoontje Milan. En ook zijn vrouw Nicole heeft hij besmet met het SVW-virus. Zij draagt niet alleen haar steentje bij achter de bar, maar helpt ook nog met de verenigingsboekhouding.

Een familie met SVW-bloed dus, zoveel is duidelijk. “Nou", denkt Jurgen hardop, “het is eigenlijk meer een beetje toevallig gegaan. Ik kende SVW al wel hoor, ik heb hier gespeeld van mijn twaalfde tot mijn dertigste". Er schiet meteen een aanstekelijke lach over zijn gezicht: “Veel mensen kennen me nog als één van het ‘breede-mannen-team’. En nog steeds gaan mijn oud-teamgenoten en ik elk jaar op ‘breede-mannen-weekend’, al 23 jaar! Van dat beeld van al die ‘brede’ mannen ga je vanzelf natuurlijk ook grijnzen, maar de oorsprong heeft weer niks met bijnamen te maken. “Ons team had toen Decorette ‘Breed’ als sponsor. ‘Decorette Breed’ stond er dan dus groot op je borst.”

Ondanks de lol stopte Jurgen na twintig jaar met voetballen. Het was gewoon mooi geweest, en toen ze eindelijk kampioen waren geworden, vond hij het een goed moment om op het hoogtepunt te stoppen. Er volgde een aantal SVW-loze jaren, totdat zijn zoontje vijf werd en zou gaan voetballen, én tegelijkertijd zijn zwager Hans - zelf lid van de sponsorcommissie - hem vroeg of hij de club niet wilde ondersteunen. “En zo is het balletje dus gaan rollen, opnieuw", lacht Jurgen. “Ik vond het meteen een goed idee. En zo komt het dat alle duizend spelers nu met het logo van mijn leverancier pronken. Ik kan er wel van genieten!”

Nou, dat genieten is wederzijds Jurgen… Bedankt voor je grote SVW-hart en al het moois dat je voor de club doet en hebt gedaan!



Foto: Jurgen van den Berg (rechts) ontvangt van Peter de Boer het eerste nieuwe Jako-shirt met logo

Benieuwd naar het stoere en indrukwekkende werk van onze hoofd- en shirtsponsor? Op www.lmt.nl vind je o.a. foto’s van de - vaak enorme - maatwerkmachines die ze maken voor bijvoorbeeld Shell, FrieslandCampina en de gemeente Amsterdam. Het is trouwens niet het enige bedrijf van Jurgen, want hij heeft ook een machinefabriek en neemt daarnaast deel in FairWater (www.fairwater.org) dat met hun BluePump wil zorgen voor goed en schoon drinkwater in ontwikkelingslanden.

Liesbeth Dolman.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!